Vitamiinide valulikud uhendused. Vitamiinid ja mineraalained, kust neid saada?

Kaltsium ja magneesium kindlustavad, et lihas- ja närvirakkude töö ei saaks pärsitud, samuti, et närvilisust ja ärrituvust oleks vähem ning et uni oleks magusam. Kas üldse ja millist preparaati osta — see küsimus on ilmselt paljudel tekkinud.

Seega, mida harvemini B12 tarbida, seda suurem peab olema koguannus, et imenduks soovitud kogus. Bga rikastatud toiduainete sage tarbimine, nii et u 1 μg süüakse kolmel toidukorral päevas mõne tunniste vahedega, annab piisava koguse. Rikastatud toiduainete kättesaadavus on riigiti erinev ning B12 sisaldus varieerub olenevalt tootemargist, mistõttu on rikastatud toiduainetest piisava koguse saamiseks vajalik tootesiltide lugemine ning söögikordade hoolikas planeerimine, võttes arvesse individuaalseid eelistusi ja kohalikus kaubandusvõrgus saadaolevaid tooteid.

Vitamiin B12

Vähemalt 10 μg B12 sisaldava toidulisandi võtmine kord päevas tagab sarnase koguse omastamise kui ühe mikrogrammi tarbimine kolmel erineval toidukorral ühe päeva jooksul. See võib olla ka kõige odavamaks meetodiks, sest suure vitamiinisisaldusega tabletti võib tarbida väikeste tükkide haaval.

Ka μg B12tarbimine ühel päeval nädalas tagab piisava koguse.

  • Mida juua liigese artroosiga
  • Vitamiinid ja mineraalained, kust neid saada? – Erik Orgu blogi
  • Homoopaatia liigeste ravi
  • A-vitamiin - asmk.ee
  • Valu Logte liigeste valu
  • Sormede jalgade artriit

B12 toidulisandite paremaks omastamiseks on soovitatav tabletti närida või lasta sel suus lahustuda. Tablette tuleb hoida läbipaistmatus purgis. Nii nagu teiste toidulisandite puhul, ei ole mõistlik soovituslikke koguseid ületada, seega tuleks vältida koguseid üle μg nädalas vaatamata sellele, et ei ole tõendeid suuremate koguste toksilisuse kohta.

Ükskõik milline kolmest ülaltoodud variandist peaks olema piisav, et katta valdava osa normaalse B12ainevahetusega inimeste vajadused. Inimeste jaoks, kellel on B12 omastumine raskendatud, võib olla parimaks meetodiks kolmas, μg üks kord nädalas, kuna see ei sõltu sisemise faktori IF normaalsest toimimisest soolestikus. Teatud harvaesinevate ainevahetushäirete korral on vajalik täiesti teistsugune lähenemine B12vajaduse katmiseks.

Kui sul on põhjust kahtlustada endal tõsist terviseprobleemi, võta kohe ühendust arstiga. B12 defitsiidi tunnused Kliiniline defitsiit võib põhjustada aneemiat ja närvisüsteemi kahjustumist. Enamik veganeid tarbib piisavas koguses B12, et vältida kliinilist defitsiiti. Kahel veganite alamgrupil on kõrgendatud B12 defitsiidi risk: pikaaegsed veganid, kes väldivad rikastatud toiduainete söömist nagu nt toortoidu- Vitamiinide valulikud uhendused makrobiootilised veganid ning rinnapiima saavad imikud, kelle ema Bvitamiini tarbimine on madal.

Täiskasvanute tavalisteks defitsiidisümptomiteks on energiapuudus, surin, tuimus, vähenenud tundlikkus valule ja pigistamisele, ähmastunud nägemine, ebanormaalne kõnnak, keele valulikkus, mäluhäired, hallutsinatsioonid ning isiksusemuutused. Tavaliselt kujunevad nimetatud sümptomid välja järk-järguliselt ning kulub mitu kuud kuni aasta enne, kui neid seostatakse B12 defitsiidiga; nimetatud sümptomid tavaliselt kaovad, kui hakata manustama B Samas puuduvad ühesed ning usaldusväärsed defitsiiditunnused ning teatud juhtudel on B12 defitsiidi kahjustused täiskasvanutel jäävad.

Kui kahtlustad endal terviseprobleemi, pöördu professionaalse diagnoosi saamiseks arsti poole, sest kõiki eelmainitud sümptomeid võivad lisaks B12puudujäägile põhjustada ka teised tervisehädad. Imikutel kujunevad defitsiidinähud tavaliselt välja kiiremini kui täiskasvanutel.

Vitamiinide valulikud uhendused

B12 puudus võib kaasa tuua energia- ja isupuuduse ning arengu pidurdumise. Kui defitsiit jääb välja ravimata, võib tulemuseks olla kooma ja surm.

A-vitamiin

Ka siin puuduvad ühesed defitsiiditunnused. Kilpnäärme alatalituse korral tuleks üle vaadata oma jooditarbimine, siinkohal sobib toitudesse rohkem lisada vetikaid. Kuumahoogude esinemisel võib põhjus olla ebapiisavas C- ja E-vitamiini tasemes. Uneprobleemide korral peaks uurima kaltsiumi ja magneesiumi piisavust, samuti B-grupi vitamiinide taset.

Vitamiinide valulikud uhendused

Meeleoluhäired võivad muuhulgas tekkida siis, kui naisel esineb folaatide, B-grupi vitamiinide, D-vitamiini, tsingi, magneesiumi, oomega-3 rasvhapete ja C-vitamiini puudus. Soliidses eas daamid Ka vanemas eas naised peavad jälgima, et nende toidulaud oleks tasakaalus. Vanaduses suureneb risk ülekaalulisusele, sagedasti esineb ka sarkopeeniat ja osteoporoosi.

Ülekaalulisuse puhul on kõige olulisem järgida tervisliku toitumise põhimõtteid — põhitoitainete tarbimine peaks olema tasakaalus, toidu kvaliteet võimalikult kõrge ning päevarutiini juurde peaks kuuluma ka regulaarne liigutamine.

Milleks mulle toidulisandid?

Mikrotoitainete puhul peaks kindlustama, et menüü sisaldaks piisavalt D-vitamiini, kaltsiumi, magneesiumi, K-vitamiini, tsinki, vaske, mangaani jt. Viimased, koos oomega-3 rasvhapetega hoiavad luude ja lihaste tervist, aitavad kontrolli all hoida põletikulisi protsesse ning toetavad seega väärikat vananemist. K-vitamiini rikkad on näiteks rohelised lehtköögiviljad, taimeõlid, aga ka maks, liha ja munakollane. Vaske leidub rohkem veisemaksas, pähklites, veiselihas, kalas, kakaopulbris. Mangaani suurem osakaal on nisuidudes, kaerakliides, kaerahelvestes, pähklites.

B12-VITAMIINI PUUDUS: MIS ON IKKAGI SAGEDASEMAD PÕHJUSED?

Ehk on hea teada ka seda, et mineraalainete omastamist takistab liigse kohvi, alkoholi ja teatud ravimite tarbimine ning ka suitsetamine. Toitained toidust või purgist Ilmselt ei kahtle keegi selles, et toidust saadud toitained on igale organismile kõige parem valik. Paraku näitab elu seda, et alati ei ole võimalik seda tasakaalu pelgalt toiduga tagada, sageli näiteks just talviti ja kevadeti, mil säilitatud toiduained on kaotanud suure osa oma väärtuslikest toitainetest.

Mõnel juhul jääb puudu teadmistest, aga aina enam tuleb tõdeda, et toit pole enam see, mis ta oli varem.

Vitamiinide valulikud uhendused

Õnnelikud on need inimesed, kelle toidulauale jõuavad toidud omaenda peenralt, karjamaalt või tuttava kalamehe käest. Kel seda võimalust pole, sel tasub olla tähelepanelikum oma tervise suhtes.

Korra aastas perearsti juures käia ning vitamiinide ja mineraalainete vereanalüüs tellida ei tohiks kellelegi üle jõu käia.

Vaata, missuguseid vitamiine vajad enda praeguses vanuses

Kui on tekkinud mõne toitaine puudus, tuleb see likvideerida, võimalusel toidumenüüd kohendades, aga vajadusel ka toidulisandeid juurde tarbides. Toidulisandite kohta saab nõu küsida apteekrilt, aga kui on vaja spetsiifilisemat konsultatsiooni, aitavad meeleldi ka toitumisnõustajad.

Peamiselt esineb taoline probleem arengumaades ning seondub alatoitumusega. A-vitamiini pikaajaline defitsiit võib põhjustada silma kuivust, vähendada nägemisvõimet kuni nägemise kaotuseni, tekitada naha- ja hingamisprobleeme ning kõhulahtisust.

Vitamiinide valulikud uhendused

Lisaks antioksüdatiivsetele omadustele võib A-vitamiinil olla ka vähivastane toime. Käesoleva hetkeni tõendid A-vitamiini vähivastase toime kohta puuduvad. Ühe uuringu andmetel võib A-vitamiin ägeda promüelotsüütse leukeemia korral paranda keskmist elulemust.

Vitamiinide valulikud uhendused

Antud väide vajab põhjalikumat kontrollimist ning standardravile A-vitamiini lisamine peaks toimuma rangelt arsti järelvalve all. Erinevad närvisüsteemi häired müeliini võimalike kahjustuste tõttukeelepõletik vaarikapunane ja valulik keel ja vererakkude makrotsütoos ehk ebanormaalselt suured punavererakud, mida saab diagnoosida vereanalüüsiga.

Samuti võib esineda kahvatust, isutust, kõhulahtisust, jõuetust ja väsimust, mis on seotud eelkõige välja arenenud aneemiaga. Bvitamiini puudust analüüsitakse vereanalüüsi alusel.

Neile, kes soovivad veelgi põhjalikumat tõenduspõhist ülevaadet Bst, soovitame lugeda VeganHealth. Soovitame lähtuda VeganHealth. Mida iga vegan peab teadma Bvitamiiini kohta Väga väikesed B12 tarbimiskogused võivad põhjustada aneemiat ning närvisüsteemi kahjustusi. Veganite ainsateks usaldusväärseteks B12 allikateks on Bga rikastatud toiduained sh teatud taimsed piimad, teatud sojatooted ning teatud hommikuhelbed ning B12 toidulisandid. Toidulisandites, rikastatud toiduainetes ning loomsetes toodetes sisalduv Bvitamiin pärineb mikroorganismidelt.

Juba välja kujunenud megaloblastilise aneemia korral on tavaline madal hemoglobiini ja hematokriti tase, punaliblede hulk on normist madalam ning punavereindeksid MCV, MCH ja MCHC on normist kõrgemad. Samuti võib esineda leukopeeniat vere valgeliblede hulga vähenemine ja trombotsütopeeniat vereliistakute hulga vähenemine.