Valu liigestes parast venitamist.

Kui valu põhjuseks on selgrooketaste nihkumine, siis võib abi olla rippumisest, mis venitab diskid õigele kohale. Harjutusi peaks tegema ka enne treeningut, kuid esmalt tuleks teha siiski teisi soojendusharjutusi sörkjooks jm , sest organismi soojenemine kestab 5- 10 minutit. LHS-i korral puuduvad inimese organismis põletiku või immunoloogilise reaktiivsuse muutuse näitajad. Põhitõed, mida venitusharjutuste sooritamisel jälgida tuleks: 1. Hoolas mudimine teeb lihase jälle pehmeks.

Salvi liigeste maiustused

Eristatakse aktiivset ja passiivset painduvust. Aktiivse painduvuse all mõistetakse liigutuse ulatust, mis saavutatakse ilma kõrvalise abita, kasutades vaid vastavat liigutust sooritavate lihasgruppide jõudu.

Mis seda põhjustab?

Passiivse painduvuse all mõistetakse liigutuse ulatust, mis saavutatakse väliste jõudude abil, kasutades näiteks partnerit, inertsi või oma keharaskust. Passiivne painduvus on seetõttu alati suurem kui aktiivne painduvus. Painduvuse arendamiseks kasutatakse venitusharjutusi, mis oma olemuselt on ballastilised või staatilised.

Samamoodi on inimese lihastega, mida tugevam lihase kokkutõmme, seda tugevam on ka kehaline pingutus.

Ballastilised venitusharjutused on vibutused, hooliigutused ja suure ulatusega ning jõuga sooritatavad painutusharjutused. Stretching kujutab endast aeglast ligikaudu 5 sek venitusasendi sissevõtmist ning järgnevat staatilist asendi hoidmist vähemalt 10 - 60 sekundit.

Venitamine

Stretching on võitnud viimastel aastatel suure tuntuse ning on osutunud efektiivseimaks venitusmeetodiks. Liikuvuse halvenemine võib põhjustada ülemäärase koormuse liigestele ja lihastele.

Solvestab harja probleeme

Lühikeste ja jäikade lihaste puhul kasvab lihasrebestuste ja põletike oht. Stretchingu kasutamine aitab lihaseid taas välja venitada ja koormusjärgset ülepinget vähendada ning vigastusi ennetada.

Valu liigestes parast venitamist mõju organismile - stretchingu harjutused on lihtsad, neid võib sooritada igal pool ja ei nõua lisavarustust; - stretching tagab hea lihastunnetuse; - parandab säästvalt liigeste liikuvust ning võimaldab sooritada vajalikke liigutusi ökonoomselt ja koordineeritult; - parandab individuaalset lihase koormustaluvust; - aitab ennetada ülemäärase lihaspinge ja lihaskõvastuste teket, tagab optimaalse lihastoonuse; - parandab nii lihaslõdvestust kui psüühilist lõdvestumist; - tänu lihaselastsuse ja venivuse tõusule aitab ära hoida lihasvalusid ja ennetada vigastusi; - tänu verevarustust ning ainevahetust kiirendavale toimele aitab viia organismist välja mürgiseid ainevahetusi lõppprodukte ja sellega vähendada lihasväsimust; - stretching tagab optimaalse lihaste venitatavuse kuni neljaks tunniks, seevastu aktiivsed venitusharjutused vaid kümneks minutiks; - aitab lihaseid ette valmistada järgnevateks lihaspingutusteks.

Pinguta lihast või lihasrühma täie jõuga, andmata lihasele võimalust lühenemiseks sek. Lõdvesta kohe staatilisest pingest vabanenud lihaseid.

Hüpermobiilsus

Lõdvestusharjutustena võib kasutada lõtva raputust või pöördliigutust, oluline on tunnetada pingest vabanenud lihast. Kestvus sek. Venita lihast ettevaatlikul piirasendisse ja hoia selles asendis 10 - 30 sek.

  1. Mida votta liigeste poletikuga
  2. Toetama valu vaartust
  3. Folk oiguskaitsevahendeid valu kuunarnukis

Jälgi, et venitus ei tekitaks valutunnet. Eelneva staatilise pingutuse ülesanne on lihase soojendamine.

Artriit reieluu

Hästi väljavenitatud lihas tõmbub kokku märksa suurema jõu ja kiirusega, mis on kiirete liigutuse sooritamiseks hädavajalik. Venituse mõju suureneb, kui vahepealne lõdvestus on väga lühiajaline, sek.

Venitusharjutuste läbiviimine - painduvuse taset aitab parandada kolm ja säilitada kaks harjutuskorda nädalas; - venitusharjutusi võib valu liigestes parast venitamist iga päev ja igal ajal; - algul on soovitav ühe venituse kestvus 10 sek.

Stretchingu põhialused - stretchingharjutustele peab kindlasti eelnema vähemalt 5min eelsoojendus sörkjooks jm ; - jäigemana tunduvat poolt tuleb venitada enne elastsemat poolt; - erineva elastsusega lihaseid ei tohi venitada koos nt.

Valu ja turse sorme liigeses

Ettevaatusabinõud stretchingu puhul - ülemäärane painduvus võib vähendada liigeste stabiilsust ja seega suurendada vigastuste riski; - igasugune venitusharjutus sisaldab teatud riski; - vigastuse tekkimise võimalus sõltub treenitusest, vanusest, eelnevatest vigastustest, kehaehituse tüübist, harjutuste sooritamise tehnikast, väsimusseisundist jm; - kõik sõltub konkreetsest inimesest, mõned inimesed ei saa või tohi lihtsalt teatud harjutusi sooritada.

Inimese tervisele ohtlikku venitust või ohtlikku harjutust ei ole olemas.

  • Miks haaravad harjad

Ohtlik on sooritada mingit liigutust konkreetsel inimesel konkreetsel ajahetkel, sest teatud harjutused tekitavad ülemäärase pinge keha riskipiirkondadele. Ära tee venitusharjutusi, vaid pea nõu oma arstiga - kui hiljuti on olnud luumurd, nikastus, rebestus või venitus; - kui kahtlustad või on diagnoositud ägedat põletikku või põletikulist protsessi liigeses või selle ümber; - esineb osteoporoos; - tunned teravat ja ägedat valu liigeses liikumisel või venitamisel; - kui miski takistab vaba liikumist, tunned funktsioonihäireid, liikuvuse vähenemist või ebastabiilsust liigestes; - esineb mõni nahahaigus.

  • Liigese nihestus
  • Arstide nõuanded, tervisetestid ja -teenused.
  • Strechingu põhialused - Salutaris
  • Valu ola liigese vigastuses