Probleemide valu liigestes

Märgata tuleks ikkagi oma keha vajadusi ja mittevajadusi ning tarvidusel konsulteerida eriala spetsialistiga. Nimelt tasub nende toodetega teha kuuri juba siis, kui ei ole mingeid murettekitavaid sümptomeid, kuid koormus liigestele on tavapärasest suurem — olgu see siis tugeva sporditegemise või ka ülekaalu tõttu. Toidul võib samuti oma roll olla. Kui valu tabas sind järsku seoses mingi tegevusega, on esimene soovitus anda liigesele puhkust.

Soojenemine salvi lihastele ja liigestele kodus

Noored taastuvad ülekoormusest kiiremini: noor inimene jookseb 10 kilomeetrit ning võib homme uuesti joosta, aga vanema inimese liigesed ja organism tervikuna vajavad taastumiseks pikemat aega. Liigesed võivad valutada ja paiste minna, aga ka lihtsalt ragiseda. Liigeste ragisemise kohta on erinevaid teooriaid, alates sellest, et liigeses on väikesed õhumullid, mis raginaga lõhkevad, kuni selleni, et kõhre teatud segmendid pehmenevad.

Arst vastas:

Ragin võib olla märk ka sellest, et tõsisemad vaevused on ees. Mis võib olla liigesevalu taga?

Tagumiste liigeste poletik

Ülekoormusvigastuse võib saada liiga suure koormusega treenides, kui üritatakse saavutada väga head tulemust väga kiiresti, samuti sobimatute jalanõude, valede treeninguvõtete, liiga üksluise treeningu või ka ekstreemsete toitumisharjumuste tõttu. Muidugi võivad vigastuse taga olla ka geneetiline eelsoodumus ning anatoomilised iseärasused. Kõhre ülekoormusvigastustest ligi kolmandik on põlvekedra ja reieluu vahelises liigeses.

  1. Rasedad tagakuljed
  2. PM Tervis Tomatigalett Cheddari juustu kastmes.

Ülekoormusvigastused on üldjuhul välditavad. Ägedad vigastused ehk traumad, näiteks kukkumine või väänamine. Seda tüüpi vigastusi on raske vältida, aga tasub teada, et kõik liigesetraumad vajavad paranemiseks palju enam aega kui lihasevigastused ning kunagi saadud trauma võib aastaid või koguni terve elu endast aeg-ajalt märku anda.

Kõhres puudub verevarustus ja seetõttu on selle taastumisvõime tagasihoidlik.

Poletamine valu ja kuunarvarre

Kui kõhres on juba midagi ära rikutud, siis protsendiline taastumine on väga raske, et mitte öelda võimatu. Süsteemsed sidekoehaigused ehk rahvakeeli liigesereuma. Tänapäeval esineb liigese klassikalisi reumaatilisi kahjustusi suhteliselt harva. Süsteemsed sidekoehaigused mõjutavad liigesekapslit, kus tekib põletik, mis omakorda aktiveerib liigesekõhre kahjustavad fermendid.

Külastaja küsib:

Liiges on turses ja valulik ning need haigused võivad haarata kõigepealt just väikesi liigeseid sõrmeliigesed. Piima saab toitudes ja küpsetistes asendada esialgu kookose- riisi- mandli- hirsi- ja kanepipiimaga. Hiljem võib proovida ka pähkli- ja sojapiima.

Gluteenitalumatuse puhul tuleb järgida pakenditel gluteenivaba toote märgist, milleks on läbikriipsutatud viljapea. Toitumisnõustaja tõdeb, et osadel läheb vajadusel oma toitumisharjumuste muutmisega libedamalt kui teistel.

Kui tal on olemas sisemine soov oma elus midagi muuta, siis on võimalik teda ka aidata, kui ta tuge vajab. Väldi lisaainetega üle külvatud toite.

Ära söö hetkel, mil oled endast väljas. Rahune ja siis söö.

Lisa menüüsse puu- ja köögivilju. Ostes valmistooteid, loe silte - kas suudad koostisaineid hääldada? Ära küpseta toitu alumiiniumfooliumis ära kata ka sellega toite.

  • Arstide nõuanded, tervisetestid ja -teenused.
  • Mandibulaarne liigesevalu
  • Apteekri 6 nõuannet valutavate liigeste heaks - Sisuturundus Apotheka - Tervis

Maga tundi ööund. Liigu iga päev värskes õhus vähemalt minutit.

Samal teemal

Teada on ka, et eakamatel patsientidel põhjustab valu enamasti osteoartroos. Kindlasti tuleks pöörduda arsti juurde siis, kui valuga kaasneb turse ning hommikune liigese jäikus, mis kestab üle viie minuti ja kui liigesed valutavad ka öösiti.

Apteegist leitavad preparaadid aitavad kahjustust stabiilsena hoida ning tagavad, et probleem ei süveneks ja abistavad valu leevendamisel.

Nii soovitab ta tarvitada glükoosamiini ja kondroitiini. Glükoosamiini sobib Kerli Valge sõnul hakata kasutama juba esimeste sümptomite korral, kui liigeses tekib naksumine, kerge valulikkus või ebameeldiv tunne.

Paula RõukTerviseportaali reporter Kui treenimine on liiga valus, võib saada abi füsioteraapiast.

Apteeker nendib, et neid toidulisandeid tullakse pigem küsima juba siis, kui probleemid on tekkinud ehk liigesed valutavad.