Rasedad tagakuljed. Kas tunnete midagi imeliku? Need võivad olla Braxton Hicksi kokkutõmbed.

Kaljusaar Küsimus nr 76 8. Kui kaebused on süvenenud, võib pöörduda ka Erakorralise meditsiini osakonda lähemasse haiglasse, kus saab siis veenitromboosi diagnostikat teha, seega kas diagnoos välistada või kinnitada ja tõenäoselt ka nõu, kuhu edasi pöörduda. Tahaks hakata kasutama ka vitamiine ja toidulisandeid, kuid jällegi on see, et keegi ei oska midagi öelda, soovitada. Kaljusaar Küsimus nr 73 Tere!

Raseduskalender

Oluline roll on ka treeningutel, mis aitavad hoida head kehalist vormi ja parandada enesetunnet. Lapseootele jäädes võib tekkida palju küsimusi Rasedad tagakuljed osas — kas üldse võib treenida, mida võib teha ja kui palju võib pingutada. Mis treeningud sobivad?

  • Müoom ja rasedus
  • Imate liigeste haigused
  • Oluline roll on ka treeningutel, mis aitavad hoida head kehalist vormi ja parandada enesetunnet.
  • Kui palju tohib keha pingutada raseduse ajal? - Jooksja
  • Beebiootel naiste jaoks muutub magamine raseduse edenedes aina raskemaks ja väljakutset pakkuvamaks.
  • Ученые поставили себе целью создать таковой.
  • Valus tagasi kulmavarinad
  • Parimad salvid liigeste vigasmuses

Jõusaali treening on raseduse ajal väga hea. Saad lähtuda ainult iseendast ja võid harjutuse lõpetada väsides või ebamugavustunde puhul. Kasulik on ujumine, eriti raseduse viimastel kuudel, kuna vees tunned end kergemana, samuti jalutamine parimal juhul võiks kokku teha 10 sammu päevas.

Magamisasendid raseduse ajal - Rasedus - Emmede Klubi

Rasedana tuleb tähelepanu pöörata ka vaagnapõhjalihaste treenimisele. See aitab kaasa sünnitusjärgsele taastumisele ning võib kergendada ka sünnitamist. Kui oled rühmatreeningute fänn, siis rasedana ei pea ka nendest loobuma. Kui mõni harjutus põhjustab ebamugavustunnet, jäta harjutuse tegemine pooleli ja puhka või asenda see teise harjutusega. Vältida tuleks treeninguid, kus on suurem kukkumisrisk ja palju hüppeid.

Magamisasendid raseduse ajal

Enne rühmatreeningu algust tuleb enda seisundist teavitada treenerit ja küsida nõu harjutuste kohandamiseks just sinule sobivaks. Valida tuleks raskus, millega suudaksid teha 12 kordust, kuid teed ainult 8 kordust. Teine võimalus on jätta korduste arv samaks, kuid vähendada raskust. Kui tavapärasel jõutreeningul peaksid harjutuse viimased kordused tulema suure pingutusega, siis raseduse ajal ei tohi seda teha.

32 rasedusnädalat – asmk.ee

Samuti tuleb arvestada, et lapseootel suureneb kehakaalu tõusmise tõttu iseenesest ka treeningu koormus. Kõige parem oleks jõusaalis pöörduda personaaltreeneri poole, kellel on kogemus rasedate treenimisel. Ta lähtub ainult sinust — arvestab sinu tervislikku seisundit ja omapärasid.

Jälgib, et sooritaksid harjutusi õigesti ja ohutult end vigastamata. Kõhulihaste treenimine võiks raseduse ajal jääda pigem tahaplaanile, sest hästi treenitud kõhulihased võivad soodustada diastaasi kõhulihaste lahknemine teket pärast sünnitust.

Kui Rasedad tagakuljed soovid teataval määral oma kerelihastele koormust anda, võiksid keskenduda pigem kere külgmistele lihastele.

Lehekülje allpool näete esitatud küsimusi ja arsti poolseid vastuseid.

Vältida võiks ka harjutusi, mille sooritamisel ajal ollakse kõhuli ning teatud juhtudel raseduse teises pooles ka selili, kui see põhjustab treenijale ebamugavustunnet. Joosta aeglaselt Rasedus ei pea välistama jooksmist, kui treenija tervis on hea ja raseduse kulgeb normaalselt.

32 rasedusnädalat

Jooksmisel tuleb jälgida südame löögisagedust ja enesetunnet. Jooksmist võiks vältida kuuma ilmaga, kuna rasedate keha võib kergemini üle kuumeneda. Joosta tuleks tempoga, mis ei tekita hingeldamist. Kui isegi aeglase tempoga joostes hakkad hingeldama ja õhk saab otsa, võiksid valida hoopis kiirkõnni.

Alati on võimalik ka joosta ja kõndida vaheldumisi — 5 minutit kerget jooksu ja 5 minutit kõndi või minut kerget jooksu ja neli minutit kõndi. Kõik oleneb enesetundest ja treenituse tasemest. Oluline on tarbida piisavalt vett nii enne jooksmist, selle ajal kui ka pärast treeningut.

Kui palju tohib keha pingutada raseduse ajal?

Kõhu kasvades pead arvestama ka tasakaalu muutustega ning vältida tuleks jooksmist ebatasasel pinnal puujuured jmkus kukkumise oht on suurem. Treening eri ajal Esimesel trimestril võid tunda end nii kehvasti, et ei suuda treenimisele mõeldagi. See on normaalne ja siis tasubki kuulata oma keha ning anda talle puhkust. Kõige rohkem energiat on üldjuhul rasedatel teisel trimestril. Siis on tõenäoliselt kõige soodsam treenida — enesetunne on läinud paremaks, samas kõht veel väga suur ja raske ei ole.

Samas soovitatakse alates raseduse teisest trimestrist vältida kõhulihase harjutuste tegemist.

Küsimused & vastused « Tromboosialane info arstile ja patsiendile

Lubatud on treenida kere külgmisi lihaseid. Kolmandal trimestril treenides tasub koormust langetada. Kasvav kõht juba iseenesest muudabki treeningu raskemaks ja väsitavamaks. Pea meeles, et treeningu eesmärk Rasedad tagakuljed ajal ei ole vormi parandamine, vaid pigem vormi säilitamine ja hea enesetunne. Mitte ükski harjutus ei tohi põhjustada valu ega ebamugavustunnet. Mida annab raseduse ajal treenimine? Parandab vereringet.

Need võivad olla Braxton Hicksi kokkutõmbed. Kolmekümne teisel nädalal suudab laps juba end pea allapoole pöörata, valmistudes sündimiseks. Uuri, mida sul on oodata, kui sünnitähtaeg läheneb. Nõrgad valud ja ebamugavus Sellal pingulduvad emakalihased aeg-ajalt.